دیجیتال مارکتینگ چیست؟

طراحی وب سایت خودتون رو به ما بسپارید

و در کسب و کارتان حرفه ای شوید

شما می توانید برترین در حوزه کسب و کار خود باشید !!!

برای اینکه تعریف دقیق و درستی از اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست بدست بیاوریم اول به سراغ سایت Hubspot می رویم. این سایت معتبرترین مطالب در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا را دارد. در این سایت برای دیجیتال مارکتینگ چیست، تعریف مستقیم و واحدی بیان نمی کند، بازاریابی دیجیتال را یک ابرواژه می داند و از دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک راه بسیار موثر برای جذب و لذت بردن مشتریان شناسایی می کند.

دیجیتال مارکتینگ 12

پس بهتر است همه تکنیک ها و ابزارهایی که در زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند را شناسایی کنیم. رایج ترین تعریفی که در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ بیان می شود را با هم بررسی می کنیم.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و بهترین استراتژی برای هر کسب و کاری چیست؟

دیجیتال مارکتینگ 2 بازاریابی محتوا(Content Marketing):

بازاریابی محتوا پرکاربردترین تکنیک بازاریابی دیجیتال است و برای هر کسب و کار آنلاین برگ برنده محسوب می شود. در بازاریابی محتوا مهم نیست کسب و کار شما بزرگ است یا کوچک، حتی نیاز به سرمایه هم ندارد. فقط نیازمند است مخاطبان هدف را شناسایی کنید و برای آن ها محتوای رایگان تولید کنید. مخاطبان شما در مرحله اول با محتوای رایگان شما نیازشان برطرف می شود و به محصول یا خدمت شما اعتماد می کنند. در مرحله بعد متوجه می شوند شما بهترین گزینه برای رفع نیازهایشان هستید، بنابراین از بین تمامی کسب و کارها، از محصولات شما خریداری می کنند. این محتوای با ارزش و سرنوشت ساز می تواند شامل متن، ویدیو آموزشی، پادکست و یا هر محتوای ناب و ویژه ی خودتان باشد تا به رشد ترافیک و جذب مشتریان ثابت و جدید کسب وکارتان تاثیر ویژه بگذارد.

دیجیتال مارکتینگ 3

دیجیتال مارکتینگ 4 بازاریابی شبکه های اجتماعی(Social Media Marketing):

از پراستفاده ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در این روزها می توان به بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره کرد. در این روش برای جذب ترافیک و مشتری از طریق شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک،تویتر، اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، و….. استفاده می شود. کاربران اینترنت بیشتر از موبایل های خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. و این گشت و گذارها عموما در شبکه های اجتماعی مختلف و پرطرفدار هستند. راه اندازی کمپین های تبلیغاتی ویروسی بهترین بازدهی را برای هر کسب و کاری به وجود می آورد. در این روش از بازاریابی دیجیتال حتی بدون داشتن سایت هم می توان به درآمد عالی رسید. با استفاده از شبکه های اجتماعی رایگان و محبوب از خانم خانه داری که در خانه شیرینی می پزد تا فروش قطعات یدکی  می توانند به درآمد زائی برسند.

دیجیتال مارکتینگ 6

دیجیتال مارکتینگ 7 تبلیغات کلیکی(PPC یا Pay.Per.Click):

از عبارت تبلیغات کلیکی معلوم است که تبلیغات بر اساس کلیک خوری صورت می گیرد. یعنی پرداخت مبلغی به ازای هر بار کلیک روی تبلیغ شرکت در سایت ناشر است. اما جایگاه این روش در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در وب سایت ها برای جذب ترافیک بیشتر و کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل از اهمیت این روش است. معروف ترین و بهترین روش پرداخت به ازای کلیک می توان به گوگل ادورز(Google Ad Words) اشاره کرد. پست های حمایتی در لینکدین یا تبلیغات پرداختی در فیسبوک از جمله نمونه های دیگر PPC هستند.

دیجیتال مارکتینگ 8

دیجیتال مارکتینگ 9 ایمیل مارکتینگ(Email Marketing):

راه دیگر ارتباط با مخاطبانتان ایمیل مارکتینگ است. در بیشتر مواقع برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها یا رویدادها استفاده می شود. معمولا این ایمیل ها باید شامل لینک سایت کسب و کارتان، برای خوشامدگویی به مشتری یا تخفیفات مناسبتی برای اعضای وفادار جهت نگهداری مشتریان است.

دیجیتال مارکتینگ 10 مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برخلاف بازاریابی سنتی در بازاریابی دیجیتال کوچک ترین بازخوردها هم قابل اندازه گیری هستند. اگر در یک روزنامه آگهی تبلیغاتی چاپ کرده اید حتما می دانید چقدر سخت است که آمار واقعی افرادی که به تبلیغ شما توجه کرده اند بدست بیاورید. اما در دیجیتال مارکتینگ ابزارها و روش های زیادی برای بررسی افرادی که با تبلیغ یا محصول شما در ارتباط هستند وجود دارد.

دیجیتال مارکتینگ 11 حداقل بودجه لازم برای دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

میزان بودجه لازم رای هر کسب وکار و در هر استراتژی متفاوت است. اگر برای کسب وکارتان تاکتیک های بازاریابی جاذبه ای یا همان بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing) مانند: شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا را در نظر داشته باشید، خبر خوب این که به هیچ بودجه خاصی نیاز ندارید.(مگر اینکه قصد برون سپاری آن را داشته باشید که در اینصورت هم بودجه قابل توجهی احتیاج نیست.)

تمرکز بازاریابی جاذبه ای بر روی محتوای ناب و باکیفیت است وتنها سرمایه شما برای خلق این محتوا، وقت تان است. اما در تکنیک های بازاریابی برونگرا  (Outbound Marketing) مانند: تبلیغات آنلاین و ایمیل های تبلیغاتی و… بدون شک باید هزینه شود. برای مثال برای پیاده سازی PPC  با استفاده از گوگل ادورز(Google Ad Words)  شما در مقابل سایر کسب و کارهای هم نوع خود در بالای لیست نتایج گوگل با کلمه کلیدی خاص خودتان نمایش داده می شوید که با توجه به میزان رقابت در آن کلمه کلیدی می توان بصرفه یا بسیار گران قیمت باشد.

گروه طراحان پارس معتقد است، استراتژی برای هر کسب وکاری خاص و منحصر به فرد خودش است و بعد از بررسی و تعیین تکنیک های موردنیاز، میزان قیمت و هزینه های آن تعیین می شود. تنها چیزی که مشخص است، ضرورت ورود و توجه بسیار صاحبان کسب و کارها به دیجیتال مارکتینگ می باشد که باعث موفقیت و رمز پیروزی شماست.

خدمات گروه طراحان پارس:

گروه طراحی سایت طراحان پارس کلیه خدمات ارائه شده در بالا ( طراحی و بهینه سازی سایت ) را با کیفیت بالا و تضمین شده به مشتریان خود ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه فعالیت و کسب و کار خود و همچنین نحوه دریافت خدمات ما به شما منتظر تماس تان هستیم.

جدیدترین مطالب

جدیدترین مطالب در علم دیجیتال مارکتینگ